• język migowy
  • e-mail
  • telefon: +48 32 43 14 333
  • lokalizacja

Plan pracy szkoły

 

 PLAN PRACY SZKOŁY NA ROK SZKOLNY 2023/2024 

 

uwzględniający podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024 

oraz wnioski z konferencji plenarnej kończącej ubiegły rok szkolny 

 

PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ  PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2023/2024 

  1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
  3. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
  4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
  5. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
  6. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
  7. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

 

  1.  Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują: 

  • w zakresie kontroli:

- Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych 

- Zgodność z przepisami prawa przyjmowania do szkół i wspomagania nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach 
funkcjonujących w systemach oświaty innych państw 

 

HASŁO NA ROK SZKOLNY 2021/2022 :  „Nasza szkoła to miejsce z przeszłością dla ludzi z przyszłością”

 

Wnioski z konferencji plenarnej kończącej ubiegły rok szkolny  do uwzględnienia w pracy w roku szkolnym 2023/2024:

  • zwrócić szczególną uwagę na frekwencję uczniów, podjąć działania naprawcze, np. zwrócić rodzicom uwagę na konieczność planowania wyjazdów wakacyjnych w takim terminie, który nie koliduje z zajęciami szkolnymi;
  • kontrolować terminowe usprawiedliwianie nieobecności oraz spóźnień uczniów przez rodziców;
  • wpisywać wszystkie wyjścia poza teren szkoły do dziennika elektronicznego (zakładka „Rejestr wyjść grupowych”);
  • w dalszym ciągu dbać o kompletność dokumentacji, w szczególności dotyczącej PPP;
  • zwracać uwagę na punktualność podczas dyżurów;
  • w dalszym ciągu wykorzystywać sprzęt zakupiony w ramach program “Laboratoria Przyszłości”

wyznaczyć sale na poszczególne pracownie i nauczycieli odpowiedzialnych za dbałość o wyposażenie, sprzęt i pomoce naukowe się tam znajdujące

 

Cel 1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.

Zadania:

Upowszechnienie kultury i dziedzictwa narodowego, czerpanie wzorów z bohaterów narodowych, kształtowanie postaw patriotycznych

Upowszechnienie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy

Poznanie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy. Organizacja wycieczek pozwalających poznać dziedzictwo cywilizacyjne Europy, w tym Polski

Narodowe Czytanie

Dzień języków obcych w szkole

Projekt w oddziałach przedszkolnych “Podróże po Europie”

Cel 2: Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.

Zadania:

Pedagogizacja  

 Realizacja WdŻR 

Zachęcania rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły  

Przygotowanie i realizacja Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego

Działalność Szkolnego Koła Wolontariatu

Wzmacnianie więzi rodzinnych i kultywowanie tradycji, obchody uroczystości

Udział w kampaniach profilaktycznych.

Wsparcie ucznia i wsparcie rodziny na terenie szkoły.

Współpraca z instytucjam i

Szkolenia, warsztaty dla rodziców

 

Cel 3: Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.

Zadania:

Ocenianie i klasyfikowanie zgodnie z prawem

Nadzór pedagogiczny dyrektora szkołnia

Obowiązki nauczyciela w procesie oceniania bieżącego i rocznego

Szkolenia i warsztaty

Cel 4: Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Zadania:

Doskonalenie zawodowe. Podnoszenie kompetencji pedagogicznych nauczycieli w zakresie komunikowania się z uczniami z doświadczeniem migracyjnym

 

Cel 5: Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

Zadania:

 Współpraca z instytucjami

Udział w kampaniach ogólnopolskich

Szkolenia dla rodziców

Upowszechnianie wiedzy o telefonach pomocowych

Wolontariat

Przypominanie o obchodach świąt   

Plan pracy zespołów nauczycielskich i szkolnych specjalistów

Zajęcia otwarte, spacery edukacyjne, warsztaty wewnątrzszkolne

Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, realizacja działań pomocowych, przestrzeganie zaleceń z opinii i orzeczeń. IPET, WOPFU, indywidualna ścieżka kształcenia, nauczanie indywidualne

Konsulacie dla uczniów i rodziców

 

Cel 6: Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej

Zadania:

Tematyka zajęć z wychowawcą na temat zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania 

 Szkolny Klub Sportowy

“Sportowe przerwy”

Szkolne miniturnieje

Program profilaktyczny 

 

Cel 7 Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Zadania:

Kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych podczas zajęć z wychowawcą i pedagogiem  

Wykorzystanie TIK w procesie dydaktycznym

Doskonalenie zawodowe

Dzień Nowych Technologii w Edukacji 

Dzień Bezpiecznego Internetu 

Promowanie osiągnięć uczniów w klasie i na forum szkoły, w tym eksponowanie osiągnięć na szkolnej stronie internetowej.

 

Cel 8  Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Wykorzystywanie sprzętów w praktyce

 

Zadania realizowane w związku z wnioskami z konferencji plenarnej kończącej rok szkolny 2022/2023: 

 Zadania

zwrócić szczególną uwagę na frekwencję uczniów, podjąć działania naprawcze, 

kontrolować terminowe usprawiedliwianie nieobecności oraz spóźnień uczniów przez rodziców

wpisywać wszystkie wyjścia poza teren szkoły do dziennika elektronicznego

w dalszym ciągu dbać o kompletność dokumentacji, w szczególności dotyczącej PPP

zwracać uwagę na punktualność podczas dyżurów

w dalszym ciągu wykorzystywać sprzęt zakupiony w ramach program “Laboratoria Przyszłości

zwrócić uwagę na realizację podstawy programowej

wyznaczyć sale na poszczególne pracownie i nauczycieli odpowiedzialnych za dbałość o wyposażenie, sprzęt i pomoce naukowe się tam znajdujące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
 
Pierwsza publikacja
Katowice IntraCOM.pl 2021-07-23 09:29
Aktualizacja publikacji
Katarzyna Kostka 2023-12-04 10:19
Wytworzenie publikacji
Michalina Hanak 2023-09-04 10:19
Zatwierdzenie
Michalina Hanak 2023-09-04 10:19
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry