Plan pracy szkoły
PLAN PRACY SZKOŁY NA ROK SZKOLNY 2023/2024
uwzględniający podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024
oraz wnioski z konferencji plenarnej kończącej ubiegły rok szkolny
PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
- Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
- Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
- Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
- Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują:
- w zakresie kontroli:
- Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych
- Zgodność z przepisami prawa przyjmowania do szkół i wspomagania nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach
funkcjonujących w systemach oświaty innych państw
HASŁO NA ROK SZKOLNY 2021/2022 : „Nasza szkoła to miejsce z przeszłością dla ludzi z przyszłością”
Wnioski z konferencji plenarnej kończącej ubiegły rok szkolny do uwzględnienia w pracy w roku szkolnym 2023/2024:
- zwrócić szczególną uwagę na frekwencję uczniów, podjąć działania naprawcze, np. zwrócić rodzicom uwagę na konieczność planowania wyjazdów wakacyjnych w takim terminie, który nie koliduje z zajęciami szkolnymi;
- kontrolować terminowe usprawiedliwianie nieobecności oraz spóźnień uczniów przez rodziców;
- wpisywać wszystkie wyjścia poza teren szkoły do dziennika elektronicznego (zakładka „Rejestr wyjść grupowych”);
- w dalszym ciągu dbać o kompletność dokumentacji, w szczególności dotyczącej PPP;
- zwracać uwagę na punktualność podczas dyżurów;
- w dalszym ciągu wykorzystywać sprzęt zakupiony w ramach program “Laboratoria Przyszłości”
wyznaczyć sale na poszczególne pracownie i nauczycieli odpowiedzialnych za dbałość o wyposażenie, sprzęt i pomoce naukowe się tam znajdujące
Cel 1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
Zadania:
Upowszechnienie kultury i dziedzictwa narodowego, czerpanie wzorów z bohaterów narodowych, kształtowanie postaw patriotycznych
Upowszechnienie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy
Poznanie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy. Organizacja wycieczek pozwalających poznać dziedzictwo cywilizacyjne Europy, w tym Polski
Narodowe Czytanie
Dzień języków obcych w szkole
Projekt w oddziałach przedszkolnych “Podróże po Europie”
Cel 2: Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
Zadania:
Pedagogizacja
Realizacja WdŻR
Zachęcania rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły
Przygotowanie i realizacja Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego
Działalność Szkolnego Koła Wolontariatu
Wzmacnianie więzi rodzinnych i kultywowanie tradycji, obchody uroczystości
Udział w kampaniach profilaktycznych.
Wsparcie ucznia i wsparcie rodziny na terenie szkoły.
Współpraca z instytucjam i
Szkolenia, warsztaty dla rodziców
Cel 3: Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
Zadania:
Ocenianie i klasyfikowanie zgodnie z prawem
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkołnia
Obowiązki nauczyciela w procesie oceniania bieżącego i rocznego
Szkolenia i warsztaty
Cel 4: Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Zadania:
Doskonalenie zawodowe. Podnoszenie kompetencji pedagogicznych nauczycieli w zakresie komunikowania się z uczniami z doświadczeniem migracyjnym
Cel 5: Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
Zadania:
Współpraca z instytucjami
Udział w kampaniach ogólnopolskich
Szkolenia dla rodziców
Upowszechnianie wiedzy o telefonach pomocowych
Wolontariat
Przypominanie o obchodach świąt
Plan pracy zespołów nauczycielskich i szkolnych specjalistów
Zajęcia otwarte, spacery edukacyjne, warsztaty wewnątrzszkolne
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, realizacja działań pomocowych, przestrzeganie zaleceń z opinii i orzeczeń. IPET, WOPFU, indywidualna ścieżka kształcenia, nauczanie indywidualne
Konsulacie dla uczniów i rodziców
Cel 6: Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej
Zadania:
Tematyka zajęć z wychowawcą na temat zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania
Szkolny Klub Sportowy
“Sportowe przerwy”
Szkolne miniturnieje
Program profilaktyczny
Cel 7 Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Zadania:
Kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych podczas zajęć z wychowawcą i pedagogiem
Wykorzystanie TIK w procesie dydaktycznym
Doskonalenie zawodowe
Dzień Nowych Technologii w Edukacji
Dzień Bezpiecznego Internetu
Promowanie osiągnięć uczniów w klasie i na forum szkoły, w tym eksponowanie osiągnięć na szkolnej stronie internetowej.
Cel 8 Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Wykorzystywanie sprzętów w praktyce
Zadania realizowane w związku z wnioskami z konferencji plenarnej kończącej rok szkolny 2022/2023:
Zadania
zwrócić szczególną uwagę na frekwencję uczniów, podjąć działania naprawcze,
kontrolować terminowe usprawiedliwianie nieobecności oraz spóźnień uczniów przez rodziców
wpisywać wszystkie wyjścia poza teren szkoły do dziennika elektronicznego
w dalszym ciągu dbać o kompletność dokumentacji, w szczególności dotyczącej PPP
zwracać uwagę na punktualność podczas dyżurów
w dalszym ciągu wykorzystywać sprzęt zakupiony w ramach program “Laboratoria Przyszłości
zwrócić uwagę na realizację podstawy programowej
wyznaczyć sale na poszczególne pracownie i nauczycieli odpowiedzialnych za dbałość o wyposażenie, sprzęt i pomoce naukowe się tam znajdujące
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Pierwsza publikacja
- Katowice IntraCOM.pl 2021-07-23 09:29
- Aktualizacja publikacji
- Katarzyna Kostka 2023-12-04 10:19
- Wytworzenie publikacji
- Michalina Hanak 2023-09-04 10:19
- Zatwierdzenie
- Michalina Hanak 2023-09-04 10:19